Monday, December 19, 2011

Apabila banyak bende nak diceritakan...


Sabtu lepas power trip dari jam 11 ke jam 5 ptg. Apa aktiviti kitaorang? Pergi mandi gunung sampai jam 3, tetiba hujan langsung packing balik ke rumah. Air Terjun Gunung Ledang masih seperti itu. Masih dengan RM2 untuk setiap kereta dan seringgit setiap kepala di dalam kereta. Masih dengan sampah-sarapnya. Masih dengan pokok matinya. Masih dengan tandas yg berbau hancing sejauh 50 meter. Ape bangang diorang nih! Duit tu mane pergi? Mengamuk puteri tu kang baru ade akai!

Sampai kerumah masih lagi black-out. Dan hujan yang x kenal erti berhenti sehingga lah hari ini! Mudah-mudahan kawan2 aku selamat semua. Tiada yg terlibat dgn banjir harapnya. Sambil lepak2 menghadap laptop, aku pergi kedapur melihat isteriku berhempas pulas menyiapkan laksa. Sampai saja didapur, "Bang, tolong asingkan isi ikan dengan tulangnya". Sambil menghulurkan semangkuk ikan sardin 6 ekor kepada aku. "Dem..Ini kerje seorang lejen..(dalam hati)". Malam baru dapat rase laksa. Aku bukanlah peminat hardcore. Tapi sebab lame x layan, jadi aku bedal sahaja. Sekurang-kurangnya ade point untuk menghisap tembakau.

Selepas tnb menyiapkan kerjanya (kerje ape ntah dibuat, aku tgk macam satu opis je turun, siap kereta, lori, van bagai...nak klaim ot letew....), langsung aku ke laptop. Seperti kuduga internet down. Okeh..aku silap..internet ok, yg downnya ialah proxy. Apelah internet kalau menggunakan line jtm yang di blok sane sini. Apelah internet tanpa fb dan blog. Jadi, lebih baik aku katakan saja internet down!

Dan hari ini, aku ditugaskan pulak mengajar microsoft office words 2007. Ape barang ngajo words?! Ape barang ko cakap, ko try la buat latihan aku, baru ko akn sedari erti langit tinggi atau rendah! Latihan sampai 8 modul, sempat buat 4 modul sahaja..hahaha!

Dengar kata Liverpool menang! Harimau Muda pun menang jugak! Inilah yg dinamakan mendongak ke langit!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...