Tuesday, October 18, 2011

Hukum Hudud


"Siapalah kita di hadapan Allah (SWT), untuk mengatakan ‘tidak atau tunggu’; sedangkan undang-undang (Islam)  bukan baru sahaja digubal, tetapi telah termaktub di dalam Al-Quran dan Al-Hadis semenjak dari 1,400 tahun dan lebih lagi. " 

Ketika Hudud menjadi masalah di Malaysia, nampaknya Sultan Brunei bertitah di mesyuarat Majlis Agama Islam di negaranya. Perlaksanaan undang-undang Islam tidak harus lagi ditangguh lebih lama kerana kelengkapan untuk melaksanakannya sudah ada.

Minggu ni kita bole tengok dalam tv samada ada taupun cerita tentang perlaksanaan Hudud di Brunei. Kalau x de, memanglah bangang untuk sekutu-sekutu media prima dan RTM amnya. Aku yakin X de sorang pun sultan di Malaysia yang berani bertitah semacam itu. Sultan Selangor? Dengan skandal seksnya. Nak harap Sultan Bola? ceehh..buang masa.

Secara peribadi aku harap Kelantan dapat melaksanakannya - a.s.a.p. Lantaklah diaorng nk cakap Hudud PAS ke Hudud ape ke. Setidak-tidaknya, satu tanggungjawab kita sudah selesai. Aku tempelkan satu link untuk tatapan http://www.akupenglipurlara.com/undang-syariah-hudud-dikuatkuasa-di-brunei.html
Yang lain carik sendiri, jangan malas sangat bertanya kepada lebai google..
OK?bai...
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...